Have an account?

Saturday, August 07, 2010

දික්කසාදයක් ඉල්ලා සිටිය හැකි කරැණු (02 කොටස)

පසුගිය ලිපියෙන් මෙම ලිපිය සදහා අවශ්‍ය වන පසුබිම මෙ වන විට සැකසි ඇති නිසා, අද දින කරැණු ඉදිරිපත් කරන්න බලාපොරොත්තු වෙන්නේ දික්කසාදයක් ලබා ගැනිමට අවශ්‍යවන එහෙමත් නැත්නමි තෘප්ත කරන්න ඔන කරැණු මොනාද කියන එකයි. කලින් ලිපියෙන් සදහන් කලා ලංකාවෙ දික්කසාදයක් ලබාගන්න නමි එසේ ලබාගත හැක්කේ පහත කරැණු 03 මත පමණයි කියා. ඒවා නමි,


 
01)ද්වෙශසහගත ලෙස අතහැර දැමිම හෝ අනුමිත ද්වෙශසහගත ලෙස අතහැර දැමිම
02)අනාචාරය
03)ලිංගික බෙලහිනතාවය යන කරැණු

01)ද්වෙශසහගත ලෙස අතහැර දැමිම  කියන්නේ මොකද්ද?
මෙහි වචනාර්ථය සලකනවා නමි ද්වෙශය ජනනය වන විදියට අතහැර දැමිම යන්න ප්‍රකාශ වන බව ඔබට පැහැදිලි වනු ඇත. ස්ත්‍රියක් හා පුරැෂයෙක් විවාහ වු පසු ඔවුනොවුන්ගේ ලිංගික අවශ්‍යතාවන් ඉශ්ඨ කල යුතුයි යන්න කලින් ලිපියේ සදහන් කල පරිදි එකගවන කොන්දේසියක්. යමි  අයෙක් ‍රෝගි තත්වයක් හෝ වෙනත් සාධාරණ හේතුවකින් තොරව ද්වෙශසහගත ලෙස හිතාමතාම තම සහකරැ සමග ලිංගිකව හැසිරිම සාධාරණ කාලයක් තුල ප්‍රතික්ෂේප කරයි නමි, මෙය ද්වෙශසහගත ලෙස අතහැරදරමිමක් ලෙස හදුන්වන්න පුලුවන්. තවද,

විවාහ දිවිය තුල ස්වාමිපුරැෂයාට හෝ බිරිදට ඔවුනොවුන්ගෙන් ඉටුවිය යුතු යුතුකමි ඉටු නොකර ඒවා පැහැරහරිමින් තවදුරටත් විවාහ දිවියක් ගත කිරිමෙ අපේක්ෂාවෙන් තොරව කටයුතු කරයි නමි. එනමි වාසයෙන් හා සහ වාසයෙන් වෙන්ව සිටි නමි මෙයද ද්වෙශසහගත ලෙස හැර දැමිමකි.

විවාහ විමෙන් පසුව පවුලක් වශයෙන් එක්ව වාසය නොකර වෙන වෙනම වාසය කිරිමද ද්වෙශසහගත ලෙස හැර දැමිමකි.මෙබදු තවත් අවස්ථාවන් ගනනවාක් පවතිනවා. එම අවස්ථාවන්ද අවස්ථානුරැපිව ද්වෙශසහගත ලෙස හැර දැමිම යන වෛවාහක වරද ස්ථාපනය වන ලෙස ගලපාගන්න පුලුවන්.

මිට අමතරව,එක්ව වාසය කරන විවාහක යුවලක් අතර එක් අයෙකුගේ ද්වෙශසහගත ක්‍රියාකලාපය නිසා අනිත් තැනැත්තාට වෛවාහක නිවසේ (එනමි විවාහ විමෙන් පසු විවාහ දිවිය ගතකරන නිවස) රැදි සිටිමට තවදුරටත් නොහැකි අවස්ථාවක් ඇතිවිය හැක. එනමි නිවසින් එලවා නොදැමිමත් පිටවි යන තැනට වැඩ කිරිම, තව දුරටත් රැදි සිටියහොත් තම ජිවිතයට හානි වෙය යන බියආදි කරැණු මත එක් පාර්ශවයක් අනිත් පාර්ශවය හා වාසය කරන වෛවාහක නිවස හැර ආ විටකදී එම පාර්ශවයට අනුමිත ද්වෙශසහගත ලෙස හැරදැමිමය යන පදනම මත දික්කසාදයට ඉල්ලුමි කල හැකියි. ඒ කියන්නේ සරලව කියනවා නමි. "සෘජු ලෙසම තමාව නිවසින් එලියට නොදා,යන තැනට වැඩ සැලැස්සුවා නමි" යන කරැණයි. ගැමි වහරේ පල නොකියා පළා බෙදනවා කියන්නේ මෙකටයි.

02)අනාචාරය කියන්නේ මොකද්ද?
තහනමි ඥාති සමිබන්ධතා ඇති අයවලුන් හැර, ව්‍යවස්ථාපිත නිති මගින් සංස්ථාපනය කර ඇති වරදවල් වලට හසු නොවන සේ (ගණිකා නිවාස ආඥා පනත ආදිය) වයෝ පුර්ණත්වයට පත් පුද්ගලයන්ට තමා හා එකග වන ඔනැම අයෙකු හා ලිංගික සංසර්ගයේ යෙදිම ලංකාවෙ නිතියෙන් තහනමි කර නැත. නමුත් යමි අයෙක් විවාහක පුද්ගලයෙකු වන විට එම පුද්ගලයා තමා නිතියෙන් විවාහ වු ස්වාමිපුරැෂයා හා බිරිද හැර වෙනත් අයෙකු හා ලිංගික සංසර්ගයේ යෙදෙමින් සිටි නමි, එයට කියනුයේ අනාචාරය කියාය. අනාචාරය යන්න ලංකාවෙ වරදක් නොවෙ. ඔනැම අයෙකුට අනාචාරයේ හැසිරිය හැක. නමුත් අනාචාරයේ හැසිරිම මත, නිර්දෝෂි පාර්ශවයට අනාචාරයේ හැසිරෙන තම ස්වාමිපුරැෂයාගෙන් හෝ බිරිදගෙන් දික්කසාදය අනාචාරය නමි පදනම මත ඉල්ලා සිටිය හැකි අතර. තමාගේ පවුල් ජිවිතය විනාශ කිරිම සමිබන්ධයෙන් තම ස්වාමිපුරැෂයා හෝ බිරිද සමග අනාචාරයේ හැසිරැන අන් පාර්ශවයෙන් වන්දි ඉල්ලා සිටිය හැක.

ද්වෙශසහගත හැරදරමිම මෙන් නොව අනාචාරය මදක් ඉහල පදනමක් වන අතර එබදු දික්කසාද නඩුවක අනාචාරයේ යෙදෙන තම ස්වාමිපුරැෂයා
හෝ බිරිදට අමතරව ඔහු හෝ ඇය සමග අනාචාරයේ හැසිරෙන අනිත් තැනැත්තා ද පාර්ශවකරැවෙකු කල යුතුය. ඔහුට කියන්නේ සමවිත්තිකරැ කියාය.

තවද මෙම පදනම මත ගන්නා දික්කසාද නඩුවක අනාචාරයේ යෙදුනේ කොහේදිද, කුමන කාල පරාසයක් තුලද යනාදි වශයෙන් ඔප්පු කල යුතු කරැණු රාශියක් පවතින බැවින් ද්වෙශසහගත ලෙස හැරදැමිමට වඩා මෙය මදක් ඉහල පදනමක් බව පැවසුයේ එබැවිනි.

03)ලිංගික බෙලහිනතාවය කියන්නේ මොකද්ද?
මුල් පදනමි දෙක වගේම ලිංගික බෙලහිනතාවය කියන පදනම මතත් ලංකාවෙ දික්කසාදයක් ලබාගැනිමෙ හැකියාව තිබෙනවා. එනමි තමාගේ විවාහිකයා සමග ස්වභාවධර්මයට අනුකුලව ස්වභාවික ලෙස ලිංගික සංසර්ගයේ යෙදිමට නොහැකිවිම හෝ, විකෘතිතාවයක් පැවතීම හෝ, නොහැකියාවක් ඇති බවයි. මෙහිදි වැදගත් කරැණ වන්නේ මෙම බෙලහිනතාවය යන්න විවාහවිමට පෙර සිටම පැවතිය යුත්තක් විමයි. විවාහවිමෙන් පසු අනතරක් හෝ රෝගි තත්වයක් මත ඇතිවන ලිංගික බෙලහිනතාවයක් මත මෙම පදනම යටතේ දික්කසාද ඉල්ලා සිටිය නොහැකියි.

නිසි අධිකාරිය ඇති වෛද්‍යවරයෙකුගෙන් ලබාගන්නා ලද විසේසඥ සාක්ෂි මත මෙම පදනම සනාථ කල හැක.

දරැවන් නොමැති විම ලිංගික බෙලහිනතාවයක් ද?

ලිංගික බෙලහිනතාවය යනු ස්වභාවික ලෙස ලිංගික සංසර්ගයේ යෙදිමට නොහැකි විම මිස දරැවන් නොලැබි යාම නොවෙ. එම නිසා දරැවන් නැතැයි කියා දික්කසාදය ලබාගත නොහැක.‍

එක් ප්‍රායෝගික අවස්ථාවකින්  ඉහත දික්කසාදය ලබාගැනිමෙ පදනමි සියල්ල පහදාගත හැකි වනු ඇත.
එක්ව වාසය කරන ස්වාමිපුරැෂයෙකුහා බිරිදක් අතරින් ස්වාමිපුරැෂයාට සමාජ රෝගයක් සැදුනා යැයි සිතමු. මෙහිදි මෙම රෝගය තමාටත් සැදේ යැයි ඇතිවු බිය නිසා තමා ස්වාමිපුරැෂයා හා ලිංගිකව සංසර්ගයේ යෙදිම ප්‍රතික්ෂේප කරන අතර ස්වාමිපුරැෂයා එය සුව කර ගැනිමට බෙහෙතක් හෝ නොගන්නා විටකදී හා තමාටත් එම රෝගයෙ බො කිරිමෙ අදහසින් කටයුතු කරයි නමි එම හේතුව නිසා වාහක නිවස අතහැර යන බිරිදකට අනුමිත ද්වෙශසහගත අතහැරයාමෙ පදනම යොදා ගත හැක.

ස්වාමි පුරැෂයාට මෙම රෝගය වැලදුනේ වෙනත් කාන්තාවක් හා දිගින් දිගටම අනාචාරයේ හැසිරිම නිසා නමි, ස්වාමිපුරැෂයාට එදිරිව අනාචාරය යන පදනම මත දික්කසාදය ලබාගත හැක.

තමාව විවාහ කරගන්නා විටම ස්වාමිපුරැෂයාට සමාජරෝගයක් වැලදි ලිගුව ඉවත් කර ඇති අතර එම නිසා ඔහු හා ස්වභාවික ලෙස ලිංගික සංසර්ගයේ යෙදිය නොහැකි නමි ලිංගික බෙලහිනතාවය උපයෝගි කර ගත හැක.

සමාජරෝගයක් සැදිම නිසා ස්වාමිපුරැෂයා තමාව හැර දමා ගොස් ඇති අතර තව දුරටත් තමා හා විවාහ දිවියක් ගත කිරිමට අපේක්ෂා නොකරන විට ද්වෙශසහගත ලෙස හැරදැමිමෙ පදනම මත දික්කසාදයක් ලබාගත හැක.

යමි පාර්ශවයකට ඇති ඔනැම ගැටලුවක් ඉහත දික්කසාදය ලබාගැනිමට හේතුවන්නාවු කරැණු 04 ට ගැලපිමට නිතිඥ මහතුන්ට හැනියාවක් ඇත. එබැවින් දික්කාදය ලබාගැනිමට ලංකාවෙ ඇත්තේ පදනමි 03 ක්ය යන්න ගැටලුවක් වන්නේ නැත.

ඉහතින් දක්වන ලද අවස්ථාව ඉදිරිපත් කරණු ලැබුයේ දල අදහසක් ලබා දිමෙ අරමුනෙනි. ඊලග ලිපියෙන් දික්කසාද නඩුක් පවරන්නේ කොහොමද? පවරන්න ඔන කොහේද කියල කරැණු බලාපොරොත්තු වන්න.